2025. június 14., szombat

Budućnost ženskog preduzetništva je u digitalizaciji

Bez aktivnog korišćenja društvenih medija, danas nema prisustva niti razvoja

Naš novinski članak možete pročitati i na mađarskom jeziku.

Novinskom članku pripada foto-galerija.

Konferencija pod nazivom „Digitalizacija – ključ uspeha ženskog preduzetništva” okupila je u petak brojne preduzetnice, stručnjakinje, kao i zainteresovane u konferencijskoj sali kuće „Mađar so”.

Manifestaciju je organizovala platforma „OsnaŽene” sa ciljem podrške digitalnoj transformaciji i ekonomskom osnaživanju žena, sa posebnim fokusom na mala i srednja preduzeća.

Konferencija je otvorena nizom pozdravnih govora, a organizatori, predstavnici pokrajinskih institucija i partneri koji podržavaju žensko preduzetništvo istakli su značaj digitalizacije i ulogu žena u ekonomskom razvoju. Glavni partner ove manifestacije je „Wiener Städtische” osiguravajuće društvo, koju je predstavljala Zorica L. Šipovac, koja se obratila učesnicima, ističući ulogu osiguranja u zaštiti i razvoju ženskog preduzetništva.

Ótos András felvétele

(fotografija Andraša Otoša)

Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam, istakao je: – U ime pokrajinske vlade i sekretarijata, smatram da je važno naglasiti da pre svega moramo podržati razvoj turizma, jer ovaj sektor nudi ozbiljne mogućnosti kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu. Digitalizacija u tome igra ključnu ulogu – bez nje je danas gotovo nemoguće biti u toku. Ovaj događaj, kao i prethodni Blokčejn karavan, služi upravo ovoj svrsi, odnosno da nas učini vidljivim na globalnom tržištu. Pre dva dana sam se vratio iz Japana, gde je sve potpuno digitalizovano, a nekoliko meseci ranije sam isto to video u Kini. Jasno je da ako Srbija želi da bude konkurentna i zaista krene putem ekonomskog razvoja, moramo da ulažemo u digitalizaciju, digitalni marketing i u još bolju prezentaciju naših proizvoda i usluga. Zato smo danas ovde i zato podržavamo platformu „OsnaŽene”. Uveren sam da je ovo najbolji način da dostojno predstavimo najbolje od Vojvodine i Srbije – odlične proizvode, posvećene ljude – na međunarodnoj sceni. Ništa od ovoga se ne može postići bez aktivnog korišćenja digitalizacije i društvenih medija, jer bez njih jednostavno nema prisustva ni razvoja, naveo je Nenad Ivanišević.

Jedan od najvažnijih elemenata ove konferencije bilo je predavanje dr Indire Popadić, koja je predstavila digitalnu platformu „OsnaŽene”. Platforma trenutno povezuje više od 1.500 žena iz 11 zemalja, podržavajući ih u njihovom onlajn uspehu, posebno u vremenima krize.

– Veoma je važno obučavati žene preduzetnice, učiti ih šta znači inovacija, kako da koriste digitalne alate, a i da mi same naučimo: moramo im pružiti bezuslovnu podršku, jer samo na taj način možemo napredovati i učiniti naše društvo boljim, naglasila je Indira Popadić.

Edvina Erdedi, direktorka „D.o.o. novinsko-izdavačke kuće Magyar Szó Lapkiadó Kft.”, govorila je u ime domaćina događaja, pa je predstavila poslovanje kompanije, ističući ulogu žena.

– Ako neko misli da štamparijom u kojoj uglavnom rade muškarci ne može da upravlja žena, greši. Od finansijskog odeljenja do pravnih oblasti, od redakcije do štamparije, mnoge ključne pozicije kod nas zauzimaju žene. Verujem da zajedno, podržavajući jedni druge – i žene i muškarci – možemo postići mnogo. Stalno radimo na stvaranju radnog okruženja u kojem se naše kolege osećaju dobro, gde mogu da se razvijaju, mogu da oslobode svoju kreativnost, i da ima smisla stvarati nove stvari, sanjati o budućnosti, a zatim je i ostvariti, rekla je Edvina Erdedi.

Jedan od vrhunaca programa bila je panel-diskusija, na kojoj je pet uspešnih preduzetnica podelilo svoje priče. Jelena Šipka predstavljala je salon lepote „Premium Studio Anđelija”, Jadranka Maletin „So Beauty Centar”, Maša Marković „CopySis”, Milana Hrnjez „Studio designs”, dok je Mirjana Lončar u ime „Avon Serbia” učestvovala na ovoj diskusiji.

Nekoliko učesnica je ukazalo na značaj ovog događaja. Aniko Miler, preduzetnica iz Novog Sada, izjavila je sledeće: – Vodimo naš porodični biznis, koji se bavi trgovinom, već trideset jednu godinu. Volim da učestvujem na ovakvim konferencijama jer stvaraju dobru priliku za razmenu iskustava. Mi, žene, smo tu jedna za drugu, dajemo podršku jedna drugoj i držimo se zajedno, rekla je ona.

Posebnu pažnju zaslužilo je predavanje Kristine Jovanović (Edutejment), koja se fokusirala na korišćenje alata digitalnog marketinga za povećanje onlajn prisustva i prodaje. Nakon nje je govorila Nataša Džukić Marković (Vudiva Konsalting), koja je govorila o ulozi veštačke inteligencije u ženskom poslovanju, a predstavila je i neke slobodno dostupne alate veštačke inteligencije.

Digitalizacija stoga ne znači samo tehnološki razvoj, već i transformaciju načina razmišljanja. Ovakvi događaji igraju važnu ulogu u pomaganju ženama da se samouverenije nego ikad predstave u poslovnoj sferi, a i da smelije iskoriste mogućnosti koje nudi moderno doba.

Magyar ember Magyar Szót érdemel

Nyitókép: Manifestaciju je organizovala platforma „OsnaŽene” sa ciljem podrške digitalnoj transformaciji i ekonomskom osnaživanju žena (fotografija Andraša Otoša)