Profit, vagy szabadság a mozgatórugó?

Ana Brnabić szeretné, ha az N1 ismét elérhetővé válna az állami kábeltelevízió kínálatában

P. E.

2020. január 28., 21:45 >> 2020. január 28., 22:45

Kommentek száma 0  A cikkhez tartozik képgaléria 

Mind több közéleti szereplő, újságíró és ellenzéki politikus reagál Ana Brnabić miniszterelnök azon megállapítására, hogy az N1 Tv eredményesebb politikai ellenfél minden ellenzéki politikai pártnál. Vasárnap este a Pink Tv-ben vendégeskedve az N1 Tv, azaz a United Group és a Szerbiai Telekom között (az előbbinek az állami kábeltelevíziós kínálatból való kizárása miatt) kialakult vitának a kapcsán a miniszterelnök közölte, miközben a két gazdasági társaság közötti belső, írásos kommunikáció másolatát lebegtette: „Az N1 kampánya mostanra politikai kampány jellegét öltötte magára. Az összes, ellenzéki beállítottságú párt kampánya közül az N1 kampánya a leghatékonyabb. Ebben a kampányban az N1 számomra politikai párttá nőtte ki magát.”

Fotó:rs.n1info.com

Fotó:rs.n1info.com

Ana Brnabić megszegte a polgárok szabad tájékoztatáshoz, illetve szabadsághoz való jogát, értékelte a miniszterelnök szereplését követően Zoran Živković, az Új Párt elnöke a Danas napilap hírösszeállítása szerint, továbbá javasolta az N1 jogászainak, hogy pereljék be Ana Brnabićot.  

– A miniszterelnök vádjai a lehető leggyalázatosabbak, amelyek még veszélyeztethetik is az N1-et. Megtörténhet ugyanis, hogy az említett tömörülés valamelyik „elmebeteg” támogatója nem szavakkal, hanem más eszközökkel próbálja majd megoldani a problémákat. A polgároknak és a nemzetközi közösségnek az N1 védelmére kell kelniük, hiszen egyike azoknak a tényezőknek, amelyek Szerbiát normális országgá teszik, éppen ezért óhajtja a hatalom megsemmisíteni – fogalmazott Zoran Živković.

Jugoslav Ćosić, az N1 Tv igazgatója a médiaház ellen öt évvel ezelőtt elkezdődött kampány folytatásaként tekint a miniszterelnök azon megállapítására, hogy az N1 politikai párt. Mint hozzátette, ez különösen nevetséges kijelentés az öt legnagyobb nemzeti televíziócsatorna szerkesztéspolitikáját figyelembe véve.

– Számunkra az a legfontosabb, hogy miként vélekednek rólunk a nézők, a tisztségviselők álláspontja ehhez viszonyítva nem mérvadó. Mellékesen ugyanabban a műsorban az USA nagykövete is kifejtette, hogy jó lenne, ha az N1 műsora minél több polgár számára lenne elérhető, különösen a választások előtti időszakban – fejtette ki Jugoslav Ćosić.

Ana Brnabić alátámasztotta, hogy Szerbiában a törvények előtt nem mindenki egyenrangú – ekképpen reagált a nyilatkozatra a United Group, hozzátéve közleményében, hogy a miniszterelnök úgy próbálja beállítani a dolgokat, mintha a United Group saját magát törölte volna a Telekom kínálatából, vagy ellehetetlenítette volna, hogy továbbra is szerepeljen a kínálatban. A Szerbiai Telekom és a United Group közötti szerződés lejártát követően előbbi nem sugározhatta tovább utóbbi csatornáit, olvasható a folytatásban, mint ahogyan az is, hogy a United Group azért utasította el a tárgyalások folytatását a Supernovával, mert az nem létező jogi személy. A miniszterelnök nyilatkozatát követően semmi kétség nem fér ahhoz, hogy a Szerbiai Telekom, az államvezetés támogatásával, eliminálná a United Group keretében működő csatornákat, nyomatékosítják a közleményben.

Nem sokkal ezt a közleményt követően Ana Brnabić tegnap megismételte, hogy a United Group csatornái azért nem szerepelnek többé a Telekom kínálatában, mert előbbi követelte azok sugárzásának megszüntetését. Egyébként nem kívánta magát beleártani a United Group és a Szerbiai Telekom közötti üzleti vitába, ám mivel az ügy politikai kampánnyá nőtte ki magát, egyszerűen nem tehetett mást, mondta a miniszterelnök, aki szerint mindennek semmi köze a sajtószabadsághoz, vagy az N1-hez, sokkal inkább a profit utáni vágy áll a háttérben, „tekintettel a Sportklub csatornák népszerűségére”. Ana Brnabić végül arra kérte mindkét felet, hogy a gazdasági vita lezárásáig tegyék lehetővé az N1 újraintegrálását a Telekom kínálatába.

Kibertámadás áldozata az N1

Ma a kora reggeli óráktól elérhetetlen volt úgy az N1 Tv honlapja, mint mobiltelefonos alkalmazása. Késő délután a honlap ismét működött, a mobiltelefonos alkalmazás azonban nem. Az N1 illetékeseinek elmondása szerint a Kínából irányított DDos támadás áldozatául estek, amelynek okán az említett mindkét rendszert, illetve azok szervereit annyira leterhelték, hogy azok összeomlottak. Az N1 kételkedik abban, hogy véletlen egybeesésről lenne szó, a médiaház értékelése szerint indokolt a kérdés, hogy vajon a kibertámadás nem a United Group elleni kampány része-e.

 


Mielőtt hozzászólna a cikkhez, kérjük olvassa el a moderálási alapelvet!

! Hozzászóláshoz be kell jelentkeznie:
Facebook belépés
Listázás:

  • HETI ROVATOK
  • Kerekeken
  • Napsugár
  • Nyugdíjasok oldala
  • Vonalkód
  • MELLÉKLETEK
  • Sportvilág
  • Üveggolyó
  • Magvető
  • Képes Ifjúság
  • Tarka Világ
  • Kilátó
  • Hétvége