2024. április 26., péntek

Zajednički interes sa razvoj železnice

Razvoj železničke pruge Subotica-Čikerija-Bačalmaš-Baja u okviru IPA programa prekogranične saradnje između Mađarske i Srbije, je bila tema otvorene konferencije održane u utorak u Bačalmašu.

Među ostalima, prisustvovali su Ištvan Pastor, predstavnici Pokrajinske skupštine i predsednik Saveza Vojvođanskih Mađara. Predsednik skupštine je naglasio da je rekonstrukcija železničke pruge Segedin-Subotica-Bačalmaš-Baja počela pre više godina. Izvedene su razne studije o pomenutoj obnovi, a prema prethodnom tenderu za IPA je pripremljen plan rekonstrukcije između Segedina i Subotice kao i drugi pripremni plan od Segedina do Baje.
-Vrednost ovog IPA projekta iznosi 3,5 miliona evra. Izrada projektne dokumentacije je osnova tenderske dokumentacije za obnavljanje i izgradnju pruge. Ovo ima za cilj da pripremi plan izgradnje od Segedina do Baje. Stoga bi svi potrebni uslovi bili spremni za početak renoviranja pruge od skoro 100 kilometara dužine. Ovo je od posebnog značaja za Suboticu, zapadnu Bačku i južni deo Mađarske, i činio bi nekadašnji deo železničke pruge od Crnog mora do Jadranskog mora – rekao je Ištvan Pastor.
Predsednik je naglasio da će železnica doprineti razvoju infrastrukture Vojvodine, kao i investiranjima i stvaranju mogućnosti za zapošljavanje u regionu, a privreda bi bila revitalizovana. Zahvaljujući razvoju, poboljšaće se uslovi za prevoz robe i putnika. Istovremeno, ova pruga je takođe važna jer bi značajno skratila vreme putovanja. Ovaj razvoj bi obuhvatio i područja koja trenutno nisu dostupna železnicom, što je važno u smislu putničkog i teretnog saobraćaja. U ovom trenutku, ako voz ide između Segedina i Subotice, za putovanje je potrebno 3 sata uz prelazak granice. Kada se rekonstrukcija pomenute pruge završi, ovo rastojanje će moći da se pređe za 40 minuta. To bi značajno poboljšalo kvalitet života – dodao je.
Ištvan Pastor je takođe podsetio da su ministri saobraćaja obe zemlje potpisali sporazum u junu 2015. godine o tome kako je ovaj razvoj prioritet za Srbiju i Mađarsku. Dve zemlje žele da razvoj ove pruge bude deo razvoja koridora, tačnije da deo od 100 kilometara pruge bude deo koridora 10.