Gyanúsból gyanúsabb

300 millió dinárért kelhet el a Večernje novosti

P.E.

2019. augusztus 31., 08:53

Kommentek száma 0  A cikkhez tartozik képgaléria 

A fejlesztés és az eladott példányszám növelésének érdekében vásárolja meg a Večernje novosti hatvanéves múltra visszatekintő napilapot, közölte Boban Rajić, a smederevói Media 026 gazdasági társaság tulajdonosa a Szerbiai Újságírók Egyesületével (UNS). Az egyesület azzal a kérdéssel fordult a közvélemény számára mindeddig ismeretlen üzletemberhez, hogy igazak-e az állítások, amelyek szerint 300 millió dinárért megvásárolja az említett napilapot. A Media 026 ajánlata igencsak kedvező, sőt, meghaladja a Večernje novosti átszervezési tervében előirányozottat, tette hozzá Rajić, mondván, a Novosti vagyonának értékét 1 millió euróra becsülik.

Az UNS arra is kíváncsi volt, hogy Rajićnak, illetve vállalatának van-e bármi tapasztalata a médiában. Erre a kérdésre válaszolva Boban Rajić közölte, hogy a Media 026 a Coka családi gazdasági társaság keretében működik, utóbbi tevékenységi köre pedig a vendéglátóipartól a kereskedelmen és a termelésen át egészen az ingatlanokig terjed.

Az említett ügylettel, Boban Rajićtyal, valamint vállalatával az újságíró egyesületek mellett a legtöbbet az N1 Tv foglalkozott. Egyik összeállításukban rámutattak, hogy a Media 026 Kft.-t tavaly augusztus végén alapították és jegyezték be. Az alapítási okiratokat Igor Isailović belgrádi ügyvéd adta át. Isailović azért lehet lényeges ebben a történetben, mert a KRIK oknyomozó portál szerint Isailović összefüggésbe hozható Siniša Mali pénzügyminiszterrel, Belgrád korábbi polgármesterével, azaz a Mali nevéhez fűződő, adóparadicsomokban alapított gazdasági társaságokkal. A KRIK-nek négy ilyen gazdasági társaság meglétét sikerült alátámasztania, és ezek mindegyikét Isailović ügyvédi irodája alapította és képviselte. A KRIK egyik korábbi összeállítása szerint 2013-ban Mali Igor Isailovićra ruházta át egyik vállalatának igazgatási jogait.

A Cégnyilvántartási Ügynökség (APR) honlapján található adatok szerint a Media 026 gazdasági társaságot tanácsadói tevékenység végzésére alapították. A vállalat a múlt évet 181 ezer dináros veszteséggel zárta. Az N1 értesülései szerint a Coka Kft. számlája 2017-ben és 2018-ban 518 napig volt zárolva, a vállalat 37,3 millió dináros tartozása miatt.

A Večernje novosti korábban a 24, úgynevezett megkérdőjelezhető, azaz gyanús magánosítás listáján is megjelent. A médiaelemzők, a szakma és az újságíró-egyesületek szerint megtörténhet, hogy a Novosti korábbi magánosítását övező köd csak tovább vastagszik az újabb ügylettel.


!A cikkhez nem kapcsolódik más írás.


Mielőtt hozzászólna a cikkhez, kérjük olvassa el a moderálási alapelvet!

! Hozzászóláshoz be kell jelentkeznie:
Facebook belépés
Listázás:

  • HETI ROVATOK
  • Kerekeken
  • Napsugár
  • Nyugdíjasok oldala
  • Vonalkód
  • MELLÉKLETEK
  • Sportvilág
  • Üveggolyó
  • Magvető
  • Képes Ifjúság
  • Tarka Világ
  • Kilátó
  • Hétvége