Szabadlábon védekezhetnek a gyanúsítottak

Stefanović: Az RTS és a Direct Media alkalmazottai 688 millió dinárral károsították meg a közmédiát

mh

2019. augusztus 29., 21:37

Kommentek száma 0 

A szervezett bűnözéssel foglalkozó ügyészség három személyt hallgatott ki szerdán az RTS-szel (a Szerbiai Rádió és Televízióval) kapcsolatos visszaélésekkel kapcsolatban, ám nem kezdeményezték, hogy a bíróság előzetes letartóztatásba helyezze őket, így még szerdán este, a kihallgatást követően kiengedték őket, vagyis a nyomozás további folyamataiban szabadlábon védekezhetnek.

Miután az ügyészség a kihallgatást követően már nem kívánta fogva tartani a gyanúsítottakat, elengedte  M. Đ. J.-t, az RTS marketingosztályának igazgatónőjét, M.K.-t, az RTS marketingosztályának vezetőjét és J. S.-t, a Direct Media igazgatóját, de mint az ügyészségen kiemelték, mindent megtesznek, hogy feltárják a valós helyzetet, hogy a nyomozás zavaratlanul lebonyolódjon. A büntetőeljárás kiterjed J. D.-re is, a Direct Media volt igazgatónőjére is, de mivel ő külföldön tartózkodik, az ügyészség a felkutatását indítványozta.

Nebojša Stefanović belügyminiszter szerint az előállított három személyt azzal gyanúsítják, hogy a Direct Medián keresztül 688 millió dinárral károsították meg a közszolgálati médiát, illetve a polgárokat is. Szavai szerint a visszaélés 2009 és 2018 között történt, amikor az előállított személyek visszaéltek hivatali helyzetükkel, és anyagi haszonra tettek szert. Mégpedig úgy, hogy több együttműködési szerződést kötöttek, ám a szerződésmellékletekben nem követték az RTS árjegyzékét. Konkrétan: két sportesemény lekövetése és két telenovella kapcsán kötöttek együttműködési megállapodást. A Direct Media 30 százalékos kedvezményt kapott a közszolgálati médiától az adott események és telenovellák sugárzása alatt, ám ezeket a reklámperceket a magánvállalat magasabb áron adta tovább, miközben az éves jelentésekben nem tüntette fel. Visszaélést követtek el az RTS munkatársai is, hiszen ők sem tüntették fel a kedvezményes árat, sőt azt sem, hogy az eladott reklámpercekből mennyit használt fel a Direct Media. Stefanović kiemelte, ilyen eljárással az RTS-nek 2009-től 2013-ig 400 millió dinár kárt okoztak a gyanúsítottak. Rámutatott ugyanakkor arra, hogy 2018-ig összesen 688 millió dinár került magánkézbe.

Mivel a Direct Media 2013-ig Dragan Đilas, Belgrád volt polgármestere, jelenleg az ellenzékiként fellépő Szabadság és Igazságosság Párt elnöke tulajdonában volt, az előállítást követően megtartott sajtótájékoztatóján kijelentette, hogy a Direct Media és az RTS alkalmazottainak letartóztatását Aleksandar Vučić rendelte el, hiszen Szerbiában csak ő dönt az élet és a halál felett. Hozzátette, Vučić nem fél bevetni bármilyen módszert az ellenzék ellen, hiszen – Đilas szerint – hét év hatalom után megingott a pozíciója.

– Ugyanaz történik, mint öt évvel ezelőtt, amikor még a Demokrata Párt elnöke voltam és 20 személyt állítottak elő, majd 11 hónapon keresztül tartották őket előzetesben. Ma viszont bűnvádi feljelentés sincs ellenük, nemhogy eljárás – hangsúlyozta az ellenzéki vezető. Hozzátette, a jelenlegi hatalom tart a bojkottól, és azt várja el az ellenzéktől, hogy csendben nézze végig, hogyan adja el az ország értékeit. Đilas szerint erre soha nem kerülhet sor.

Az eset kapcsán az RTS közleményt adott ki, miszerint a nyomozási eljárásban átadott a rendőrségnek és az ügyészségnek minden szükséges dokumentumot, de azokról nem kívánt állást foglalni. Annyit közöltek csak, hogy mindenki ártatlan addig, amíg nem bizonyítja ennek az ellenkezőjét. A bűnösséget az illetékes bíróság mondja majd ki.


!A cikkhez nem tartozik képgaléria.


Mielőtt hozzászólna a cikkhez, kérjük olvassa el a moderálási alapelvet!

! Hozzászóláshoz be kell jelentkeznie:
Facebook belépés
Listázás:

  • HETI ROVATOK
  • Kerekeken
  • Napsugár
  • Nyugdíjasok oldala
  • Vonalkód
  • MELLÉKLETEK
  • Sportvilág
  • Üveggolyó
  • Magvető
  • Képes Ifjúság
  • Tarka Világ
  • Kilátó
  • Hétvége