2024. április 19., péntek

Lepo, novo i deca ga obožavaju

U mestu Svetozar Miletić, predškolci su dobili igralište.

U dvorištu zabavišta u Svetozaru Miletiću već unazad godinu dana deca nisu mogla da se igraju, jer su dotrajali delovi starog igrališta.

Kordinacijom Mađarskog Nacionlnog Saveta u okviru programa za razvoj predškolskih objekata i dece, stigli du delovi u vrednosti 700 hiljada dinara, savremenog igrališta, ljuljaške, tobogani i ostala oprema. Deca su sa oduševljenjem primila nove ukrase u dvorištu predškolske ustanove. Vaspitačica Katalin Odri nam je rekla da su se i roditelji pokrenuli prilikom ovih dešavanja.

Zahvaljujem se roditeljima i dekama koji su pomogli da se skinu sa kamiona veliki, delimično sastavljeni elementi igrališta. Mi smo jedna mala ali složna grupa. Mi pripadamo somborskoj predškolskoj ustanovi „Vera Guconja“, i u selu u dve smene se radi sa decom. Pre podne sa 9 dece se radi na  mađarskom, a popodne sa 16 na srpskom jeziku. Prošle godine zahvaljujući aktivnostima MNS-a je obezbeđena jedna nacionalna igraonica, a na kulen festivalu su roditelji prodavali kobasice i od tih prihoda smo kupili igračke. Prošle godine dok je igralište bilo van funkcije, sa decom smo pravili velike šetnje u selu.

Uz ovaj događaj u Svetozaru Miletiću je i predstavljena lista ,,Mađarskog Ujedinjenja“ gde je Jožef Slako, član MNS-a rekao da će još dve predškolske ustanove u Zapadnoj Bačkoj dobiti nove elemente igrališta.

-Prema programu za razvoj predškolskih ustanova, Mađarska Vlada je u Karpatskim basenima više od 60 igrališta obnovila u periodu od  2017-2019. godine. Tamo gde je potrebno da se obnovi i zgrada predškolske ustanove i to obavljamo. Narednih dana ćemo obradovati decu i u Svetozaru Miletiću, Staroj Moravici i Gombošu - rekao je Jožef Slako.

Marijana Turkal, sa liste ,,Mađarskog Ujedinjenja“ nam je rekla da treba da očuvamo vrednosti koje već imamo.

-Sledećim generacijama treba da predamo tradiciju. Ne možemo uticati na to koliko njih će odabrati da ostane kod svoje kuće na svojoj zemlji. Međutim odgovorni smo, ako je potrebno da se bavimo nekolicinom dece, mi pedagozi, da to činimo sa ljubavlju, odanošću, predajući najkorisnije znanje. I na to malo dece treba da prenesemo osećaj da su bitni, vredni i da vidimo budućnost u njima.