2024. április 24., szerda

Čarobna Makarska

Razmišljanja o ponudama posle sajma turizma

Prijatna muzika, primamljivi mirisi, divna atmosfera, sa velikom pažnjom pripremljene dekoracije, specijaliteti hrane i pića, jednostavno prijatno raspoloženje je preovladavalo na 40. Sajmu turizma u Beogradu. Organizatori su se pobrinuli za sve. Posetioce je odmah na ulazu dočekao vašar vina, gde su nudili razne fine zalogaje za one koji su imali nameru da probaju vina. Sledeća stanica su bili suveniri, koji su takođe bili za divljenje, zatim je sledila sala za uređenje turističkih objekata puna ultramodernih nameštaja koja omogućuju konfor sa idealnim rešenjima za hotele ili turističke centre. Kad su posetioci sve obišli, sledila je hala sa ponudama za raznorazne turističke destinacije.

Najviše pažnje privukao je štand 1A Travela (Foto: Marta Varju)

Najviše pažnje privukao je štand 1A Travela (Foto: Marta Varju)

Čeka te odmor! - je bila parola 55 država sa 1200 izlagača, koji su nudili turistima letovanja sa interesantnim idejama. Grčka, kao partner, je stvarno bila na visini zadatka. Sa bogatim, preglednim ponudama na srpskom jeziku, koje su uz to i veoma povoljne i raznolike, predstavili su mogućnosti Grčke.

Ne treba se čuditi, jer zemlja koju poseti oko 20 miliona turista godišnje, sa takvim iskustvom, se sigurno razume u ovu profesiju. Najspektakularniji štand je imala agencija 1A Travel na središtu hale, koja je većinom imala ponude za Tursku. Velika užurbanost je okruživala štand ove agencije, gde je Mehmet Ginzil, jedan od vlasnika sa velikom strpljivošću objašnjavao svakom zainteresovanom klijentu novine koje se nude u okviru ovogodišnjeg programa, Maltu i Kipar. U njihovoj blizini se smestio i ne toliko spektakularan ali veoma posećen štand Titelprevoz. Nije ni čudo jer su oni jedini predstavljali ponude Hrvatskog primorja. Hostese u mornarskim majicama su dočekivale zainteresovane. Goste su dočekivali u dekorisanom okruženju sa ribarskom mrežom, sa velikim točkom za upravljanje brodom, školjkama i kamenjem. Ko je hteo da sedne ponuđen je smokvama i dalmatinskim vinom. Ko se još seća ponuda stare Jugoslavije, zna da je Makarska bila jedna od najatraktivnijih destinacija Jadrana. Agencija to dobro zna i već 12 godina sa Makarskom privlači velike mase turista. Marta Bulatović, vlasnik agencije nam je pružila informacije:

- Na ovogodišnjem sajmu smo jedini predstavnici ponuda hrvatskog primorja, jer Zagreb ne učestvuje na sajmu.Veliko je interesovanje.

Da li ima neke rezerve kod turista?

- Mi ovaj posao radimo 12 godina, najviše nudimo Makarsku, i iz iskustva kažem da naši gosti nisu imali nikakve neprijatnosti, lepo su se osećali i vraćali se kući sa pozitivnim ocenama. Svake godine je sve veće interesovanje za našu agenciju. Verovatno to možemo zahvaliti tome što mi ne prodajemo mačku u džaku. Nudimo mirno letovanje sa šarmantnim doživljajima, i to će klijenti i dobiti. Makarska je na dobroj poziciji, 56km od Splita, 120km od Dubrovnika.

Marta Bulatović i Jožef Solda su pričali o prednostima letovanja u Makarskoj (Foto: Marta Varju)

Marta Bulatović i Jožef Solda su pričali o prednostima letovanja u Makarskoj (Foto: Marta Varju)

Možda je ključ Vaše popularnosti u tome što nudite sigurnost i držite reč.

- Delimično da. Mi organizujemo put, autobusom prevozimo zainteresovane, sakupljamo putnike na teritoriji Vojvodine (Subotica, Senta, Kanjiža, Ada, Bečej, Sombor, Kula, Novi Sad) i prevozimo ih do apartmana. Ako neko želi da putuje svojim kolima i to može u sigurnosti učiniti. Put je odličan a i obezbeđujemo parking mesta. Međutim, moje je ubeđenje da lepota mesta prednjači u odnosu na bezbednost puta, jer je Makarska u predivnom okruženju sa borovom šumom. Suncobrani prosto nisu ni potrebni gostima, jer se uvek mogu skloniti u borov hlad. More je plavo i vrlo čisto, u gradu se odvija dinamičan život i ima puno znamenitosti. Ko voli planinarstvo, u blizini je Biokovo. Jednom rečju zadovoljava sve potrebe. Prošle godine smo imali veoma dobru sezonu, u jednoj smeni od 100 -150 turista. Ovo je veliki napredak jer ako se osvrnemo unazad, prvih godina smo imali samo po desetak gostiju po smeni.

Možda bi Makarska bila idealna destinacija za pobednicu Mis Štranda u organizaciji lista ,,Mađar So“, koja će se ove godine održati.

- Da, ovom prilikom ćemo vam ponuditi devetodnevni polupansion u septembru u Makarskoj sa putem, za jednu od pobednica Mis Štranda - rekao je Jožef Solda, saradnik Titeltravela, od koga smo saznali i to da će sledeće godine Hrvatska uvesti čarter let između Brača i Beograda, s obzirom na to da se svake godine povećava broj turista u Dalmaciji. Titeltravel je zadužen za predstavljanje ovog leta, koji će da saobraća jednom nedeljno za Brač. Odatle se svakoj destinaciji može vrlo lako prići. Ali se ipak nadamo da će čarobna Makarska da ostane najpopularnija.