2024. április 25., csütörtök

Da li su dva previše?

Činjenica je, da je mostu koji je napravljen 2000. godine, istekao rok trajanja još pre deset godina. Zvaničnici su dali rok korišćenja samo sedam godina ovom železničkom mostu između Novog Sada i Petrovaradina. Pomoću ovog mosta je uspostavljen železnički saobraćaj između Srema i Bačke, samim tim i međunarodni i unutrašnji saobraćaj. Ispostavilo se da ovaj most treba da služi mnogo duže nego što je planirano, jer je izgradnja Žeželjevog mosta potrajala.

2008. godine su morali rekonstruisati privremeni most, tako je most dobio garanciju za još sedam godina, koja je istekla 2015.

Foto: David Čila

Foto: David Čila

MOST POLITIČKIH OKRŠAJA

Bila je to dobra prilika za političko prepucavanje između Demokratske partije, koja je tada bila na vlasti i Napredne stranke. Demokrate su tvrdile da se isključivo oni brinu o bezbednosti mosta, jer su 2008. godine izvršili rekonstrukciju, a Naprednjaci nisu preduzeli nikakve mere. Naprednjaci su na to odgovorili da smatraju, da su Demokrate htele da poboljšaju kvalitet života građana, ne bi čekali godinama da se Žeželjev most izgradi. Ispalo je da su svi u pravu.

Oko mostova nikad nije bilo sporazuma. Kad se izgradio most Slobode 2005. godine, dva puta su ga otvarali. Po protokolu bi prvi trebao da se prošeta mostom tadašnji predsednik Boris Tadić, a Maja Gojković, član Srpske Radikalne Stranke i gradonačelnik Novog Sada, ga je preduhitrila kako bi bila prva.

ŽIVOT JE LEP U PARU - DO KRAJA FEBRUARA

Prema mišljenju Naprednjaka, na tom mostu se stalno rade poslovi redovnog održavanja i neće se upuštati u velika ulaganja jer će se za nekoliko meseci razmontirati.

Rukovodstvo nema nameru više da radi bilo kakvu rekonstrukciju na starom mostu, niti da ga pretvori u most za bicikliste i pešake.

Imre Kern, državni sekretar za saobraćaj i infrastrukturu, je za naš list rekao, čim se izgradnja novog Žeželjevog mosta završi i saobraćaj preusmeri, odmah će se pristupiti razmontiranju starog.

Kao što je poznato, izgradnja novog mosta je koštala 53 miliona evra, od toga je dobijeno iz Evropske Unije 34 miliona. Dok je ostatak novca izdvojio grad Novi Sad, uglavnom za finansiranje izvodača radova firme Azvi iz Italije. Posle spajanja delova mosta preostaje izgradnja prilaznih puteva i uklanjanje starog mosta, što bi trebalo da se dogodi do kraja februara.